U bent hier:

Europese barometer voor familiebedrijven

21/11/2019

Familiebedrijven gaan voor innovatie

Het bevorderen van innovatie is een van de topprioriteiten voor het Europese familiebedrijf. Dat blijkt uit de achtste editie van de Europese barometer voor familiebedrijven; een onderzoek dat jaarlijks wordt uitgevoerd door EFB en KPMG. De resultaten werden op 20 november gepresenteerd tijdens de European Family Business Summit in Madrid.

Bijna driekwart van de respondenten (72 procent) zegt dat innovatie van belang is voor hun bedrijf in de komende twee jaar. Het ontwikkelen van de kennis en vaardigheden onder het personeel speelt daarbij zeker een rol. Ook toekomstige diversificatie is voor 50 procent van de bedrijven een thema van betekenis.

Verder blijkt uit de barometer dat familiebedrijven goede resultaten behalen, ondanks wijdverbreide geopolitieke, handels- en economische onzekerheid. Meer dan de helft van de respondenten (59 procent) rapporteert een omzetstijging over het afgelopen jaar en bij nog eens 28 procent bleef de omzet stabiel. 62 procent heeft vertrouwen in de vooruitzichten van het bedrijf. Dit optimisme is volgens het onderzoek vooral hoog bij familiebedrijven in Ierland, Portugal en Nederland (67 procent).

Het volledige onderzoek kunt u hier vinden.

Leden