Onderzoek naar waardenoverdracht bij familiebedrijven

Manon 16 februari 2017

Uit een internationaal onderzoek van het Erasmus Centre For Family Business (ECFB) blijkt dat familiewaarden een belangrijke factor zijn bij het presteren van familiebedrijven. Ze zorgen voor gemotiveerd personeel en voor goede relaties met klanten, leveranciers en de gemeenschap. De familiewaarden zijn een sterk ankerpunt, en moeten goed worden overgedragen aan de volgende generatie.

Soms hebben familiewaarden een “update” nodig omdat de omgeving waarin het bedrijf opereert is veranderd, of omdat de oorspronkelijke waarden niet meer passen bij de schaal of het bedrijfsmodel van het familiebedrijf.  Er zijn diverse manieren om zo’n update te doen. U leest er meer over in het onderzoek (PDF 3 MB).

In de door FBNed i.s.m. Branddoctors georganiseerde Masterclass Sterke familiemerken wordt ook ingegaan op familiewaarden en wat uw klanten daarvan merken in uw dienstverlening. Er zijn nog een paar plaatsen vrij in de masterclass die plaatsvindt op 31 maart 2017.