Masterclass Sterke Familiemerken - voor Now en New leaders

Evenement type:  Academie
Locatie:  Branddoctors, Edisonbaan 17 in Nieuwegein
Datum:  31 maart 2017
Masterclass Sterke Familiemerken - voor Now en New leaders

Communities: Now en New Leaders

Over het beter benutten van de onderscheidende krachten die u als familiebedrijf hebt!

Familiebedrijven

  • zijn een zeer aantrekkelijke werkgever
  • worden geassocieerd met een positieve reputatie
  • hebben een nog sterker imago als de familienaam als bedrijfsnaam wordt gebruikt

Uit onderzoek van o.a. Nyenrode Universiteit blijkt dat het merendeel van de familiebedrijven zich onvoldoende bewust is van de onderscheidende krachten die zij bezitten en die zij beter zouden kunnen benutten in hun marketing en communicatie.

FBNed heeft Susanne Swinkels, één van de meest invloedrijke marketeers van Nederland, gevraagd een masterclass voor u te organiseren. Susanne is oprichter van Branddoctors. 

Onder leiding van Susanne gaat u aan de slag met uw eigen familiebedrijf. Hoe verbindt u de waarden en de dienstverlening van het familiemerk met de behoeften en dillemma’s van uw klant. U gaat op zoek naar de kern en naar (nieuwe) relevantie voor de klant. Dat vertaalt u naar een merkpositionering met ambitie, die de klant inspireert en de eigen organisatie voorwaartse energie geeft.

Bouwstenen van de masterclass​

De oorsprong van de branding

  • why: het waarom van ons familiemerk
  • who: voor wie zijn we altijd de beste keuze? Omschrijving van de doelgroep
  • how: vanuit welke mentaliteit en identiteit doen we dingen?
  • what: wat merken onze klanten hiervan? Wat bieden we aan in termen van producten, dienstverlening en content?​
  • ​aansprekende praktijkcase van eens sterk familiebedrijf

Doel van de masterclass

U bent geïnspireerd, voelt het potentieel en het enthousiasme om met uw eigen familiemerk aan de slag te gaan!

Voor een vliegende start en verdieping in de workshop vragen we deelnemers om vooraf een beknopte vragenlijst in te vullen met vragen over het familiemerk. Deze vragenlijst wordt u door FBNed toegestuurd.

Over Susanne Swinkels

Susanne startte na haar studie bedrijfseconomie aan de Universiteit van Maastricht haar carrière als management accountant bij Unilever. Ze volgde de postdoctorale opleiding tot Register Controller. Ze maakte de overstap naar marketing en richtte het strategische marketingbureau Branddoctors op met als missie 'Het verbinden van mensen en merken'. 

 

Aantal deelnemers: 12, met onze suggestie om met 2 familieleden per bedrijf aanwezig te zijn, de bedoeling is dat u tijdens de masterclass kunt sparren over uw eigen merk.

Ontvangst: 09.30 uur 
Einde: 16.30 uur met aansluitend een borrel

Kosten: 495,00 euro voor één persoon. Voor twee personen van één familiebedrijf zijn de kosten 850,00 euro

Annulering: Uiterlijk voor 12 maart 2017. Anders worden de kosten in rekening gebracht